diumenge, 21 d’agost del 2005

Problema d'escacs - 21 agost

Juguen negres i fan mat en 3:

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Ehem... estàs segura del que dius? Jo no el veig. Ni amb 3, ni amb 4, ni...

Matgala ha dit...

I tant, que n'estic segura! Només s'ha de mirar bé... De fet, ja fa uns dies que vaig donar una pista.

Anònim ha dit...

Aha... així... com és que el Fritz no me'l sap trobar?? I quina pista? Desde quan dones pistes infiltrades de futurs posts? Ho fas per complicar més encara el problema?

Matgala ha dit...

Així que fent trampes i buscant la solució amb el Fritz, eh?

La pista venia de quan em vas dir que podria posar les coordenades, perquè així seria més fàcil d'escriure les jugades. El problema és que si aquí hi posés les coordenades, es veuria el truco...

Posant-lo com s'ha de posar, el Fritz dóna la solució :-) Però s'ha de saber com s'ha de posar...

Anònim ha dit...

Al final vaig tirar del Fritz perque no veia el mat en 3. Si haig de recòrrer al Fritz pots estar ben segura que llavors ja no escriuria la solució... en aquest sentit sóc legal, jo... quina gràcia tindria sino.

Si em dius que la clau són les coordenades, llavors ja veig per on van els tiros... ara em quadra més... això sí, està posat amb mala llet, eh?

Demà surtu de viatge, a la tornada rumiarem el problema.

Salut!

Anònim ha dit...

Anant al revés, llavors el mate sí que hi és:

1... f1=D+
2. Rb1 Cxe2+
3. Ra1 Cb3#

Anònim ha dit...

El que se'm fa una mica difícil de veure és com han aconseguit arribar a aquesta posició. Sobretot pel que fa als peons de la dreta i tenint en compte que, a part d'alguns peons, en el tauler només hi falta un cavall del blanc... suposo que deu ser-ho, encara que més que a escacs hauran jugat al tetris per arribar a aquí!!

Matgala ha dit...

Ja podria ser, ja, això del tetris :-)