divendres, 16 de setembre del 2005

El problema de la setmana - mat en una

Tal com ja vaig fer fa un temps, aquesta setmana el problema és a la vegada el problema de la setmana del blog i un problema per aconseguir punts per la web d'escaquejant. En concret, jo donaré un punt a tothom qui el resolgui (per la puntuació del problema de la setmana) i s'obtindran 3 punts per la puntuació del problema del mes a escaquejant.

Per tal de no espatllar el problema a la gent que vingui al darrere, agrairia a tothom que no posés la solució com a comentari, per així poder deixar resoldre el problema a més gent millor. La solució me la podeu enviar al correu que hi ha a la columna de la dreta del blog. Si a algú no li interessen els punts d'escaquejant o els punts d'aquí, que m'ho faci saber i no l'inclouré a la llista. Qualsevol dubte es pot posar com a comentari (no cal registrar-se ni res).

El diumenge que ve (dia 25 de setembre) posaré la solució, les persones que l'han resolt i enviaré la llista de la gent que ho ha resolt a l'escaquejant.

I, ara ja sí, el problema:

En la posició següent:



les blanques juguen i fan mat en una jugada.

Observació: un cop vist com es fa mat en una, hi ha dues solucions al problema. Perquè el problema sigui vàlid, s'han de donar les dues solucions.

Setmana anterior

Setmana següent

12 comentaris:

Anònim ha dit...

Dues solucions? jo només n'he trobat una... :-S

Matgala ha dit...

Bé, si has trobat la solució bona, un cop n'has vist una, la segona és molt fàcil de veure.

Anònim ha dit...

Què s'ha de fer per enviar la solució?

Matgala ha dit...

Per enviar la solució, l'únic que has de fer és enviar-me un mail. Aquí a la dreta, on hi posa "Envia'm un mail" hi ha l'adreça.

O, si ho prefereixes, si jugues amb mi a escaquejant, m'ho pots posar als comentaris.

Anònim ha dit...

Hola, sóc Lovidebatea i t'he enviat una possible solució al problema. Però a l'hora de clicar a Envia'm un mail, m'ha sortit la teva adreça d'una manera rara; en lloc de @, surt (arroba) i en lloc de .com, surt (punt.com). D'aquesta manera l'Outlook no em deixava enviar el missatge; ho he canviat pels signes, i sembla ser que el missatge ha sortit. Em pots confirmar si l'has rebut ?
Gràcies.

Matgala ha dit...

Sí que l'he rebut, ara et contesto.

Anònim ha dit...

Jo també l'he enviat i tampoc he rebut contestació. That u know it.

Matgala ha dit...

No has rebut resposta, Myrddin? Ja m'ho miraré. Quants cops m'has enviat una solució? Perquè jo te l'he contestada dos cops. Miraré el correu aquesta nit.

Matgala ha dit...

Myrddin, per si passes per aquí, et vaig contestar la primera solució que em vas enviar el dissabte passat i no m'ha arribat fins avui el correu retornat. Així que no sé si t'ha arribat alguna resposta de si el problema estava bé o malament. Podria ser que m'anés tornant tots els mails els pròxims dies, jo què sé.

Anònim ha dit...

No he rebut cap dels teus mails. I l'adreça que tinc posada al blog és la correcta (canviant [arroba] i [punt] pel que toca)

Anònim ha dit...

Per fi ho he trobat... cagun dena...

Matgala ha dit...

Degut a algun problemilla tècnic, només tinc temps de dir qui va resoldre bé el problema i de posar la solució així una mica ràpida.

Mirant-nos bé el tauler, veiem que el quadre de la dreta i a baix hauria de ser blanc i és negre. Això vol dir que el tauler està girat. Aleshores hi ha dues possibilitats:

- Si les blanques estan a la dreta del tauler, el mat arriba amb fxg8=C
- Si les negres estan a la dreta del tauler, el mat arriba amb Rd4.

Així, ràpidament, les persones que l'han resolt són les següents:

(em sap greu, no tinc temps de recopilar-ho tot ràpid, si algú veu que l'ha resolt i no hi és que es queixi, o bé per mail o bé deixant un cmentari. Si algú va enviar la solució després d'ahir al migdia, no l'hauré pogut veure)

freixinet
galua
johnxc
lovidebatea
matenquatre
myrddin
odnan
pau
xqt
psicoalai

Sento posar-ho tot tan ràpid. Demà al vespre ho arreglaré tot, donaré els punts de matgala i miraré si m'he deixat algú. I si tinc humor, posaré algun problema per aquesta setmana. Sinó, s'haurà d'esperar a la setmana vinent.