dimarts, 5 de gener del 2010

Estirada d'orelles - 2

Després de consultar el senyor fritz, sembla que a la segona i tercera partida no vaig fer cap error garrafal... Segurament m'estava preparant per la quarta i la cinquena...

De la quarta partida, una primera posició:



Aquí se me'n va anar molt la bola i vaig pensar que fent c6 guanyava un temps per fer la jugada que, finalment, deixava la dama tancada (la dama s'havia passat tota la partida d'a2 a b1 i a1, tancada, però en cap moment vaig tenir la possibilitat de guanyar-la). Per què és dolenta? Què podria haver fet?

4 comentaris:

Escaquejant ha dit...

No veig quina és la intenció de c6. Potser sigui per deixar lloc a l'alfil, però b4 em sembla un lloc fantàstic... es guanya un temps amb l'amenaça de c7, però alhora que es perd amb l'avanç

Crec que la bona és 1. Ta1 (per evitar que la dama pugui anar a a2)

si 1...b4 2.Axa6 bxa3 3.Txa3 guanyant dama
si 1...Td7 (per dir-ne una qualsevol) 2.Ab4 ... 3.Ta3 guanyant dama.

Matgala ha dit...

La intenció de c6 és jugar Ta1, i guanyar un temps amenaçant torre amb Ad6... Rebuscat? Ja he dit que necessitava estirades d'orelles!!!

Efectivament, Ta1 era molt més directa, i si bé no guanyava dama (el negre pot jugar 1. ... b4 2. Axa6 bxa3 3. Txa3 Dxb2), el blanc té un peó a c6 passat, amb moltes possibilitats de guanyar...

Escaquejant ha dit...

Ostres, tens raó que la dama pot capturar a b2... així i tot, segueixo preferint la jugada per la raó que tu has dit.

Matgala ha dit...

Sí, deixar-se perdre el peó de c5 mereix una bona estirada d'orelles!