diumenge, 26 de novembre del 2006

El problema de la setmana - més peons

La setmana passada, amb el problema de la setmana no vaig aconseguir el que volia. Podria haver-hi pensat una mica més... i se'm va passar que hi podria haver una solució millor. Aquesta setmana, el problema serà exactament el mateix de la setmana passada, posar els peons en el tauler d'escacs, però aquest cop la penalització és de 50 punts per cada peó que estigui repetit en una fila, columna o diagonal (100 si hi ha 3 peons, 150 si n'hi ha 3, etc.)

I el mateix de sempre: 3 punts per la millor solució, 2 per la segona, i 1 per la tercera.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Aquí va la meva proposta:

(1,2), (2,5), (4,1), (5,7), (6,4), (7,6), (8,8)

Que dóna 181.

Fins aviat!

Matgala ha dit...

Molt bé, tinc dues solucions: la de l'Enigmàlia d'aquí dalt i la d'en Lledoner, amb una puntuació de 174, i que es pot veure aquí.

Així que ara dóno 3 punts a l'Enigmàlia, que es posa líder de la classificació, i 2 a en Lledoner.

Anònim ha dit...

Bones,

Ja se que vaig una mica tard, però és que la setmana pasada vaig estar mirant el problema i vaig trobar aquesta solució, l'únic que vaig voler trobar una millora i al final no vaig tenir temps d'enviar-ho.

La meva solució és:
(6,4),(4,5),(7,6),(5,7), (8,8), per un total de 185 si no me equivocat.

Records i que vagi tot molt bé.

Matgala ha dit...

Doncs tens raó, aquesta solució supera a les anteriors. I com que has donat una solució que supera a les que ja hi havia, et dóno els 3 punts que acostumo a donar en aquests casos... i ja tornes a estar al davant de la classificació.