dijous, 16 d’octubre del 2014

Curts: Rosetta, mitjanes i què vol dir no poder?


  • Rosetta: A mida que es va acostant la data en què Philaes es posarà a sobre del cometa, cada cop hi ha més informació. M'ha agradat especialment el tràiler que van treure ahir:
  • Però també m'ha agradat veure on aterrarà finalment i el que farà Philaes durant el descens (notícia aquí). 


  • Mitjanes: Es pot veure fàcilment que la mitjana geomètrica de dos nombres sempre és menor que la mitjana aritmètica, però vaig trobar una demostració visual que em va encantar:

  •  Es veu fàcilment, però per si de cas, l'explicació està al post original.
    • Què vol dir no poder? I, per últim, em va fer gràcia que el dia que jo explicava els complexes a classe i els introduia explicant, des dels naturals fins als complexes, que les equacions podien no tenir solució en un conjunt, però tenir-ne en un de més gran i que per això anàvem augmentant el conjunt de nombres fins als complexes (per exemple, x+3=1 és una equació en els naturals, però no té solució en els naturals), sortís aquest post, en el que l'autor ho explica. I em va agradar, sobretot, el que diu després:
    • When people say a thing cannot be done, they may mean it cannot be done in some assumed context. They may mean that the thing is difficult, and assume that the listener is sophisticated enough to interpret their answer as hyperbole. Maybe they mean that they don’t know how to do it and presume it can’t be done.
      When you hear that something can’t be done, it’s worth pressing to find out in what sense it can’t be done.