dimarts, 24 de novembre de 2009

Femení de Girona - 2

Un problema de la tercera ronda. Juguen negres. El blanc acaba de jugar 1. h4 (i això és una pista).



El negre pot salvar-se del peó blanc d'a6 que està a punt de coronar?

3 comentaris:

Hawky ha dit...

Mmm... M'ho sembla a mi o hi ha combinació de mat? (Ho dic perquè fa un cert temps que vaig "aparcar" els escacs.)

Començaria amb 1. ..., g3+, i a qualsevol resposta blanca segueix mat: 2. Rg1 o 2. Rh1 són sancionats amb 2. ..., Tc1# i la tercera resposta possible 2. Rh3 és refutada per la mateixa jugada 2. ..., Tc1 i mat inevitable amb ..., Th1# ja sigui avançant el seu peó "salvador" o continuant l'agonia amb 3. Ta1.

Em sembla que o el blanc anava apurat de temps i va despistar-se o va "decidir" abandonar indirectament amb h4.

Salutacions.

matgala ha dit...

Sí, exacte, hi ha combinació de mat, però tot i així el blanc va acabar jugant. Les partides es jugaven a una hora finish (sense cap increment) i aquí les dues jugadores ja tenien molt poc temps.

Malgrat que hi ha hagut jugades així en gairebé totes les partides, només són per veure que a la vida real, a les partides que es juguen, hi ha moltes més combinacions del que ens pensem.

És clar que a les partides no tenim ningú a darrere que ens digui: "Aquesta és una posició de problema: troba la solució!"

Escaquejant ha dit...

Ostres, doncs estaria bé que algú ens portés un iogurt en posicions com aquesta...