divendres, 23 de juny del 2006

Nix i Hidra



Nix i Hidra són els nous satèl.lits de Plutó, que va descobrir el Hubble l'any passat. Tots dos són unes 5000 vegades més petits que Plutó i la distància que els separa del planeta és aproximadament tres vegades la distància que separa Plutó del seu satèl.lit més gran, Caront.

Per què s'han escollit aquests noms? Doncs Nix és la mare de Caront, mentre que Hidra és el monstre de la mitologia grega. A més, s'han escollit les inicials de forma que siguin NH, les mateixes de la New Horizons, que va ser llançada aquest gener en direcció al planeta Plutó.

Temes:

2 comentaris:

Matgala ha dit...

Mira que és curiositat! Avui entro al blog i em trobo la imatge repetida. Que jo el post el vaig escriure ahir, eh! Els de l'APOD avui han col.locat la mateixa foto de Plutó i els seus satèl.lits que jo vaig col.locar ahir!

Matgala ha dit...

On he posat curiositat volia posar casualitat. No sé on tinc el cap. I per si algú entra a la pàgina després del 24 de juny, pot veure la imatge (i l'explicació) de l'APOD aquí: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap060624.html.