diumenge, 10 de juliol de 2011

Juguen blanques... i fan taules!



Reconec que el problema d'aquesta setmana no és senzill. Però m'ha agradat tant que no he pogut resistir la temptació... Juguen blanques i... fan taules!

Solució del problema anterior:



Per guanyar, el negre primer ha d'acostar el rei: 1. ... Re5 2. Rf7 Rf5 3. Rg7, i ara ha d'anar amb compte, perquè 3. ... Rg4 no serveix per 4. Rh6. Però el que si que serveix és 3. ... h4! 4. gxh4 h5 i el negre es menjarà el peó d'h4 mentre defensa el seu propi peó d'h5. El blanc no pot arribar a temps a f2. Per exemple: 5. Rf7 Rg4 6. Rf6 Rxh4 7. Rf5 Rg3.

3 comentaris:

Escaquejant ha dit...

A veure, no sé si sabré tancar totes les variants, però fa olor que la cosa va per aquí:

1.d6+ Rxd6 (si no captura, el blanc promocionarà dama amb escac a e8, i el negre serà molt desgraciat).
2.Td1+

i ara

2...Rxe7 3.Td7+ (si 3...Rxd7 4.f8=C+ guanyant, i si 3...diferent, promociona en dama o cavall segons on calgui fer escac)
2...Rc6 e8=D+ i s'ha acabat el bròquil
2...Re6 ó Re5 e8=D+ ídem
2...Rc7 3.Td7+ Rc6 (no pot capturar a d7 per f8=C+) 4.Td1 repetint moviments mentre calgui, ja que mentre el rei negre estigui en la diagonal de caselles blanques s'amenaça e8=D+
Una altra possibilitat és 3...Rb6 4.Td6+ Ra5 i ara, tapada la torre, crec que 5.Rg1 salva les amenaces de mat immediates (i de que et capturin la torre). Seguim amb 5...Db1+ 6.Rf2..., portant el rei a la columna e i tapant de torre quan calgui. Crec que aquí el negre no pot guanyar (només amb la dama no remata, la torre no pot entrar, i a la que perdi un temps (ni que sigui per capturar un peó), el blanc promociona).

No sé, a partir d'aquí és molt difícil acotar què pot fer el negre, però no em sembla que pugui progressar.

matgala ha dit...

Primer de tot, felicitats, perquè no és fàcil de trobar!

Segona, després de 1. d6+ Rxd6 2. Td1+ Rxe7 3. Td7+, el negre no pot anar a b6 i llavors no hi ha escac?

Escaquejant ha dit...

La veritat és que havia començat a escriure una altra línia i a mitja redacció he vist que fallava i he canviat a aquesta...

El que comentes de b6 crec que és una de les que analitzava, quan deia "Una altra possibilitat...". El blanc fa Td6+ i el negre ha d'acabar anant a b5 (i el blanc promociona amb escac) o a la columna a, donant el temps salvador al blanc.