diumenge, 3 de juny del 2007

El problema de la setmana - muntanyes

Avui va de muntanyes.

Es tracta de trobar una muntanya que sigui molt alta en relació al seu nom. O sigui, es divideix l'alçada de la muntanya pel nombre de lletres que tingui el seu nom (en català) i el nombre més gran, guanya.

Només una petita excepció: no s'hi val el K2, seria massa fàcil, i el primer que passés per aquí tindria massa avantatge. En el cas del K2, la divisió seria 8611/2 = 4305.5

Com faig últimament, 10 punts pel primer, 8 pel segon, 6 pel tercer, 4 pel quart i 2 pel cinquè.

Tancaré el problema el 16 de juny.

4 comentaris:

miquel ha dit...

Em sembla que també va existir el K1 (no hi ha 2 sense 1)i el K3. El K2 també s'anomena Qogir, segons dieun els xinesos.

Bé, jo em trio Mana, una muntanya també de l'Himalaia que, si no em vaig descomptar, feia 7273 metres la darrera vegada que hi vaig pujar.

Prevesu una mica de muntanyisme aquest estiu?

Dan ha dit...

Buf. els 8000 tenen noms molt llargs, de manera que mirarem els 7000. Jo trobo un pic anomenat
Api que mesura 7132
Mes dades?:
30 00 15 Latitud
80 56 00 Longitud
:D

Matgala ha dit...

No, pere, em quedaré a casa i aniré a un lloc, però on aniré no hi ha muntanyes.

Així doncs, pere 7273/4 = 1818.25.

I correcte també Dan (l'he trobat abans per l'alçada que per la situació...). 7132/3 = 2377.3333

Matgala ha dit...

Doncs 10 punts per en Dan i 8 per en pere.

(I esperem que 3 punts pel Barça, i com a molt 1 pel Madrid...)