dissabte, 18 de març del 2006

El problema de la setmana - l'n-èssima sèrie

Aquesta setmana toca una altra sèrie. No sé si és molt senzilla o molt complicada, però donaré 3 punts a qui sigui capaç de seguir-la. La sèrie és la següent:

1, 3, 7, 10, 13, 19, 24, 35, 45, 57, 68, 80, 88, 100, 104, 115, 125, ...

Espero no haver-me equivocat en el càlcul de la sèrie.

És probable que aquesta setmana no contesti amb gaire rapidesa si les respostes són correctes o no (o si hi ha alguna queixa perquè m'he equivocat escrivint la sèrie).

I mentre us entreteniu amb la sèrie, us recomano que us mireu el III torneig Branqueta de cirera, que va començar divendres. Hi ha uns quants sudokus, que semblen interessants, però que, almenys en el meu cas, s'hauran d'esperar al proper cap de setmana a ser atacats.

Setmana anterior

Setmana següent

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Diria que continua amb:
138, 152, 168, 184, 202, ...

Espero no donar una gran pista amb la sèrie alternativa:
1, 2, 5, 9, 12, ... que acaba convergint en el 68.

Apa

Matgala ha dit...

Correcte, escaquejant.

Vaig estar a punt de posar la sèrie alternativa jo també, però al final no la vaig posar. El que passa és que jo no diria que la sèrie convergeix a 68, jo diria que segueix. I a mi no em surt el 68. A mi em surt el 59, i després del 59 el 71. Però potser m'equivoco.

Matgala ha dit...

Bé, doncs li dono els punts a l'escaquejant.

La sèrie consistia a sumar a cada nombre el nombre de lletres que tenia. Així, a l'1 se li sumava 2 (o 1, en la sèrie alternativa) i donava 3. Al tres se li sumava 4 i donava 7. Al set, se li sumava 3 i donava 10... I així anar fent.