diumenge, 22 de setembre de 2013

Territorial, ronda 1



 Algú diu que les partides entre aficionats no són interessants? A la ronda 1 ens ha tingut entretinguts un final d'àlfils de diferent color. Ja cap al final, hem trobat aquesta posició:






 El blanc acaba de jugar h6 i sembla que la posició negra cau. Però... de veritat cau? O el negre es pot salvar?







Solució del problema anterior (de fa mooooooooooooooolts mesos):




Es tracta de tancar l'àlfil: 1. ... Dxe4 2. Txe4 f6 3. Rg3



Sembla que l'àlfil cau, i el cavall també, però si el negre no menja l'àlfil i el rei blanc es menja el cavall hi ha el doble f5! Però, és clar, el negre no ha de deixar que el blanc marxi amb la torre.

3. ... Tc8

Ara, si el blanc marxa amb la torre (per exemple, 4. Te7), el blanc pot jugar Tc3+ i el cavall no es pot menjar per f5 mat. La única opció que queda és fer lloc a l'àlfil: 5. h5 gxh5 6. Ah4 Tc3+, i el blanc ha guanyat un segon peó d'avantatge!

1 comentari:

Mat gala ha dit...

Sí que es pot salvar, sí.

1. ... Re7 2. h7 g6+ 3. Rxg6, i l'àlfil para el peó d'e, mentre que el rei para el peó d'h (l'àlfil blanc és dolent).