diumenge, 2 de desembre del 2012

Juguen blanques i guanyen



 Qui diu que en les partides normals no hi ha posicions de problema? Aquesta és una posició de la meva partida de la setmana passada. Jo acabo de jugar Cd6??????????????? (podria posar infinits interrogants).



 Per què és dolenta? Com guanyen les blanques?




Solució del problema anterior:




 Jo vaig jugar 1. Cf3, que guanya una mica d'avantatge. Però era molt millor una jugada que se'm va passar pel cap però que vaig descartar, pensant que Cf3 era millor: 1. Dc7. L'amenaça és Cxe6, amb doble. A 1. ... Te8, segueix igualment 2. Cxe6, jugant amb què la torre de b8 està defensada per la torre d'e8. I si el rei fuig, per exemple 1. ... Rh8, segueix 2. Cxe5 dxe5 3. Cc6 Tdc8, i cauen tots els peons de la setena fila, si no cau res més.

1 comentari:

Escaquejant ha dit...

Sí, fa mala olor, la posició...

Diria que les blanques guanyen amb 1.Cd5
I si les negres volen evitar perdre l'alfil directe,

1...Dd7 2.Dh5 g6 3.Cxf6+ (2...f5 3.gxf6 g6 4.Axg6 hxg6 5.Dxg6+ Rh8 f7++)
1...Dd8 2.Cf6+ gxf6 3.Axf6 Dd7 4.Dh5 Af5 5.Dh6 seguit de mat