dissabte, 27 de gener del 2007

El problema de la setmana - un animal

Aquesta setmana es tracta de buscar el nom d'un animal. Pot ser qualsevol animal que surti al diccionari. Guanyarà la persona que digui el nom d'animal que, si es llegeix de dreta a esquerra, estigui més enrere alfabèticament.

Per exemple, si els animals proposats són VACA, GOS i CAVALL, el millor seria el gos, després el cavall i després la vaca.

Cinc punts per la millor solució, 3 per la segona i 1 per la tercera.

Tancaré el problema el 10 de febrer.

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Vinga, un de facilot que millora el gos:

ELEFANT

miquel ha dit...

A mi se m'ha acudit CAPSIGRANY. No sé si val acabar en dígraf o consideres que sóc una persona de poc seny, no gens entenimentada.

Matgala ha dit...

Està clar que elefant és correcte.

I capsigrany... ara m'has fet riure, i això que semblava difícil, avui! En principi considero capsigrany millor que elefant (si ningú es queixa).

Per mi, un capsigrany era això, una persona de poc seny, no gens entenimentada (veig que fem servir el mateix diccionari). Però ja he vist que també pot ser Moixó insectívor de la família dels lànids (Lanius senator), amb el dors, les ales i la cua de color negrós amb taques blanques i les parts inferiors blanquinoses.

Així que res, capsigrany també és bona, i diria que difícil de superar (és clar que sempre que dic això... surt algú amb una solució millor)

Clara ha dit...

M'agrada molt la foto que has posat al perfil.

Anònim ha dit...

Tiranosaurus rex

(Fulla de Roure)

Matgala ha dit...

Gràcies per això de la foto, clara. La vaig fer jo :-)

M'apunto el tiranosaurus rex, de moment la segona millor solució.

Dan ha dit...

Mmmmmm
Linx!, però no supera al capsigrany :-(

El veí de dalt ha dit...

I llargandaix?

Matgala ha dit...

Correctes totes dues.

Ai, que jo, pensant que hi hauria la participació de sempre, només vaig preveure punts pels 3 primers (i esperant que algun dels punts quedés desert...) I ara, la classificació està:

capsigrany - pere
linx - Dan
llangardaix - el veí de dalt
tiranosaurus rex - fulla de roure
elefant - enigmàlia

Anònim ha dit...

Bona nit,

Ara feia temps que no pasava per aquí i veig que estas proposant problemes força entretinguts.

De moment el que em passa pel cap es un simple Peix.

Veurem si trobo algo millor.

Anònim ha dit...

Una lleugera millora que no em serveix per arribar al 2º lloc.

Moix, un tipus de gat.

Així que seguim tercers, però encara tinc temps per millorar.

Anònim ha dit...

Tossut el nen, al final he trobat un que em deixa en segona posició, a tocar del primer.

Aufrany

I encara no em dono per vençut, però ara ja me'n puc anar a dormir tranquil.

Matgala ha dit...

Doncs no coneixia l'ocell... de moment la segona posició. I vinga a aprendre noms d'animal! :-)

Tot i que l'ocell s'assembla molt a l'aurifany d'en pere.

Matgala ha dit...

Si no m'he equivocat (si ho he fet, que algú em corregeixi), les puntuacions (que ara donaré) són:

pere - 5 per capsigrany
ramtia - 3 per aufrany
dan - 1 per linx

Gràcies a tots per participar.