dilluns, 20 de setembre del 2010

Velocitats estils

Feia molt de temps que tenia pendent el post en què mirava si el meu algorisme per les velocitats dels diferents estils convergia o no...

Malauradament, no hi ha hagut suficient temps perquè:


  1. De seguida va venir el juliol i me'n vaig anar de congrés.
  2. Tornant del congrés, va venir l'agost i no vaig anar a nedar cap dia.
  3. I tornant de l'agost, me n'he anat a una altra banda, on hi ha una piscina, però està tan rematadament lluny que només vaig a nedar 1 o 2 dies a la setmana... i a sobre la piscina ha introduit una nova variable al problema: a vegades és de 25 metres, i a vegades és de 50!!!


He deixat de banda els dies que he nedat aquí, però tot i així hi ha un munt de variables que afecten als càlculs:


  • Hi ha dies en què jo vaig més a poc a poc, per la raó que sigui, i llavors l'estil que faig més aquell dia queda penalitzat.
  • Hi ha dies en què faig sèries. Si són amb temps, el temps de l'estil és sempre constant, tot i que pugui anar més ràpid. I si són, per exemple, descansant 10 segons, amb unes poques sèries ja em carrego un parell de minuts!
  • Hi ha dies en què el genoll em fa mal i llavors m'he de frenar.
  • I, és clar, el que em passa sempre: que em descompto!!! I, és clar, no és el mateix fer 2000 metres que fer-ne 2050, quan estic comptant la velocitat!!!


Tot i així, com que vull donar una mica de vida al blog després de les vacances d'estiu, escric el post pendent, i així m'animo a tornar :-D De qualsevol manera, jo seguiré guardant les distàncies i els temps que hi dedico, juntament amb altres variables, a veure si algun dia arribo a una bona aproximació...

Per començar, una gràfica que mostra que realment, amb dos mesos, no vaig millorar gaire la meva velocitat... A l'eix de les x hi ha la sessió, i a l'eix de les y la velocitat (en minuts per fer 100 metres), que anant bé hauria d'anar-se fent petita...



Fent servir el primer model (simplement iterant) sembla que les coses van tendint al que toca... o, com a mínim, totes les velocitats van millorant... Però no havíem quedat que la velocitat total no millorava? Mmmm... interessant! Tot i així, es veu una tendència, i, el que sembla més important, sembla que si faig crol vaig més ràpid (sembla que té sentit), després ve esquena, després braça (no m'agrada que al final acabin essent iguals) i després papallona... Bé, això s'haurà de millorar...



I si faig servir el segon model? Bé, hi ha més oscil.lacions, però el resultat sembla bastant semblant... Sembla que vaig bé?



Bé, doncs no ho sé... Perquè després del quart dia vaig decidir de resoldre el sistema per trobar les diferents velocitats... i em van sortir les següents velocitats:


  • crol: -2.40 min/100 metres. Coi, sí que sóc ràpida!!!
  • papallona: 17.94 min/100 metres. Ai... això són més de 4 minuts per piscina!!!
  • esquena: 10.99 min/100 metres. També és molt gran...
  • braça: 0.68 min/100 metres. Guanyaria l'or olímpic!!!


I si començo amb aquestes velocitats, arribaré tendint allà on toca? Bé, doncs la resposta és que... de moment encara no. Aquí hi ha els dos gràfics amb els altres... com es veu, no acaben tendint del tot, però es veu una mica de tendència a "arreglar-ho"...

Seguiré nedant i apuntant, a veure si arribo a alguna conclusió :-D



3 comentaris:

Alasanid ha dit...

Suposo que els descansos i descomptar-se són la principal font d'error tot.

Em sembla que, com dius, amb una mica de regularitat (i força iteracions) les velocitats aniran convergint tot.

Escaquejant ha dit...

Abans d'estiu vaig trencar-m'hi les banyes, intentant trobar un model que convergís més ràpid, i no me'n vaig sortir (vaig fer alguna simulació amb l'excel).

Curiosament, els darrers mesos he rescatat la piscina després de molts anys sense nedar, amb la intenció de fer una triatló aquest octubre.
Doncs bé: el juliol em vaig fixar en el temps que trigava en nedar un quilòmetre (aproximat, en un rellotge de la piscina que només té minuter) i aquest migdia, després d'haver entrenat tot l'estiu, m'hi he tornat a fixar.
Crec que he empitjorat ben bé un minut! Confio que tu te'n surtis millor...

En tot cas, no podré aplicar els teus algoritmes perquè només nedo crol.

Matgala ha dit...

Alasanid, normalment no descanso, només quan faig sèries. I quan faig sèries també corro més que quan no en faig, així que espero que es "compensi". Tot i així, jo continuo prenent nota de tot, a veure a què tendeix!

Una triatló, Escaquejant? Ostres! Déu n'hi do!!! Jo trigo una miqueta menys de mitja hora a fer un quilòmetre... i això és molt! Però mica en mica...