diumenge, 12 de març del 2006

El problema de la setmana - valor segons el teclat

Continuo amb el teclat de l'ordenador. Aquest cop es tracta també de trobar la paraula catalana que tingui la màxima puntuació amb les següents regles:


  • Les tecles que es premen amb el dit índex tenen un valor de 1; amb el dit del mig, un valor de 2; amb el dit anular un valor de 3; i amb el dit petit un valor de 4.

  • El valor del dit s'ha de multiplicar per 1 si la tecla està a la primera fila, per 0 si està a la fila del mig i per -1 si està a la fila de baix.

  • La puntuació total és la suma dels valors de totes les lletres de les paraules, dividit pel nombre de lletres que tingui la paraula.



Per exemple, la paraula TOT valdria (1+3+1)/3 = 1.67 i la paraula VAS valdria (-1+0+0)/3 = -0.33.

ACTUALITZACIÓ:


  • Els accents també compten com a tecles premudes, però no com a lletres.

  • La puntuació és la d'aquest tipus de problemes: 3 punts pel millor, 2 pel segon i 1 pel tercer.




Setmana anterior

Setmana següent

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Bon dia.

Un problema molt original. L'únic inconvenient és que jo escric amb dos dits de cada mà, i llavors m'ha costat força trobar la puntuació correcta. ;-P

Pop val (4+3+4)/3=3,33 i em sembla força difícil de superar.

Que vagi tot molt bé.

Matgala ha dit...

Tens raó, pop sembla molt difícil de superar. Però m'he deixat els accents: què passa si una paraula contè un accent? Doncs que s'utilitza el dit petit, i si és obert, està a la primera fila, però no augmenta el número de lletres. Per exemple, mà valdria (-1+4+0)/3=1.

Sabia que hi podria haver el problema aquest de l'escriure... però amb una mica de sentit comú es pot trobar la puntuació (encara que pugui costar).

A veure si amb els accents el problema pot seguir viu... De totes formes, si ningú dóna una paraula millor sense accents, els 3 punts te'ls donaré igual, perquè no havia avisat. A més, ara m'acabo d'adonar que no he dit la puntuació. Ai, que malament!

Anònim ha dit...

Bé ja veig que has fet alguns canvis, em semblant bé.

Només una cosa dius: "Els accents també compten com a tecles premudes, però no com a lletres". I quant trobes la puntuació de mà, en realitat ho comptes com si fossin 3 lletres., suposo que el 3 hauria de ser un 2, no?

Un altre paraula que cumpliria que si el que he dit méa amunt és correcta, millora la solució.

Però (4+2+1+3+4)/4=3,5 sempre hi quant els accents no contin a l'hora de contar les lletres. Sino seria més baix que l'anterior paraula.

Que vagi bé i ja miraré de millorar aquesta paraula.

Anònim ha dit...

Amb accent, i assumint el funcionament que comenta en ramtia:

què

(4+1+4+2)/3= 3.67

Sense accent el pop em sembla insuperable, però m'ha picat la curiositat de si podia trobar una paraula una mica més llarga amb puntuació digna i he trobat:

porqueria

(4+3+1+4+1+2+1+2+0)/9 = 2

Apa (4/3=1.33)

Matgala ha dit...

Quin despiste porto a sobre! Efectivament, a mà havia de dividir per 2 i, per tant, la puntuació seria 1.5.

Però és correcte, amb 3.5.

Què també és correcte, i em sembla molt difícil de millorar.

porqueria també és bona. I m'has fet riure molt amb l'apa 1.33 :-)

Serà possible que fins i tot aquesta setmana torneu a empatar?

Anònim ha dit...

Hola!!!

M'ha agradat la iniciativa de l'escaquejant, i he intentat trobar algunes paraules que tinguin una bona puntuació.

prototip (4+1+3+1+3+1+2+4)=19/8=2.375
pròtir (4+1+3+4+1+2+1)=16/6=2.67
protòpter (4+1+3+1+3+4+4+1+2+1)=24/9=2.67
pòquer (4+3+4+4+1+2+1)=19/6=3.17

La paraula pòquer m'ha sorprès perquè no esperaba trobar una paraula de més de 4 o 5 lletres que tingues una puntuació per sobre de 3 punts.

Que vagi mot bé, i aprofito per felicitar a l'escaquejant per la puntuació del puzzleup.

PD: Per cert, me fixat que me equivocat en la puntuació del Pop=3,67 en comptes de 3,33 (no se que estaria jo pensant)

Matgala ha dit...

Bones les paraules, ramtia.

Buf, això del pòquer... No sé en què estaria pensant jo també, que te la vaig donar per bona!

I sí, felicitats a l'escaquejant pel puzzleup!

Anònim ha dit...

Bé, sembla que només heu participat vosaltres dos. I sembla que torneu a empatar:

- 3 punts per en ramtia per la paraula POP, que és la que té més puntuació sense comptar els accents.

- 3 punts per l'escaquejant per la paraula QUÈ, que és la que té més punts.

Ara us dóno els punts.

Matgala ha dit...

Bé, m'he descuidat de dir que era jo... L'anònim d'abans sóc jo :-)