diumenge, 8 de novembre del 2015

Provincial - ronda 6


 Avui he jugat una partida força divertida. Crec que aquest ha sigut el "moment clau" de la partida.






 Tinc qualitat de més, i després de buscar petroli, m'he decidit per 1. Axd5 Dxd5 2. Dg6+ Rd7 3. Df7, canviant dames i arribant a jugar el final amb qualitat de més, que per sort he guanyat :-D

 Analitzant la partida, hem vist que podia haver-li tancat la dama en dues jugades. I serà que no ho he buscat unes quantes jugades abans!!! Era tan senzill com 1. Ag6+ Rd7 2. Af7. Havia estat calculant l'escac amb la torre, però ni se m'ha passat pel cap tancar-li la dama...

 Però ara, amb el mòdul, acabo de veure que ni arribar a un final "guanyat", ni tancar-li la dama. Encara tenia una cosa millor! Algú la veu?

3 comentaris:

Escaquejant ha dit...

Després de trencar-m'hi el cap una estona, a veure aquesta:

1. Axd5 (principal candidata, per obrir lloc per la dama) Dxd5
2. Dh7 (aquesta m'ha costat molt de veure) De6 (qualsevol altra jugada, perd per De7++. Bé, pot fer 2..b5+ però no serveix de res. O 2..Dc5+ 3.Rh1 d5, però llavors 4.Df7++)
3. Df8+ (l'atracció se'n va de les mans) Rxf8
4. Dh8+ (i tant si 4..Dg8 com si 4..Rf7, segueix 5.Tf1+, seguit de mat o d'escabetxina terminal)

Tot i que a efectes pràctics, tancar la dama hauria estat igual de bo. I tenir la tècnica de finals per saber fer valer l'avantatge, també acaba sumant els mateixos punts...

Matgala ha dit...


La idea és correcta, però hi ha una cosa que no entenc: com va la dama d'h7 a f8? :-D

El mòdul deia 3. Dg7, amenaçant Tf8 i no sé quantes coses més. Crec que no hi ha solució...

Escaquejant ha dit...

Ai, m'he colat. Era 3. Tf8+...