diumenge, 24 de novembre del 2013

La jugada de la partida


 Hi ha moments de la partida que són crucials. Aquest matí, crec que el moment de la partida ha estat aquest:






 Jugo amb blanques. El negre, que tenia un cavall a e7, l'ha mogut a c8 (per evitar el doble).

 La jugada Ccxe5 se me n'ha anat dels ulls... no la podia deixar escapar. O sí?

 Algú em pot dir si s'hagués menjat el peó (els 3 peons per la peça) o hagués jugat alguna cosa més tranquil.la, com ara d4 o Ccd2?

 M'ha costat 12 minuts de rellotge, però al final...


2 comentaris:

Escaquejant ha dit...

Jo crec que faria la captura. Si 1.Ccxe5 dxe5 2.Cxe5 Dc7 3.Dxe6+ Rh7 4.Cg6

I s'amenacen moltes coses: tocar cavall amb e5, Df5, avançar peons centrals passats i lligats... crec que compensació suficient per la peça.
Evidentment, hi ha altres seqüències, el tercer peó pot ser el de b7 en lloc d'e5, però fins on he vist, la posició del blanc em plau...

Matgala ha dit...

La cosa va anar més o menys així, però amb 2. ... De8. Jo havia calculat que eren 3 peons. Sembla que el blanc està millor, però no les tenia totes...