dilluns, 4 de gener del 2010

Estirada d'orelles - 1

Si he de ser sincera, he de reconèixer que en aquest últim campionat de Catalunya m'ho he passat força bé jugant, amb les partides, com feia temps que no m'ho passava. Potser perquè no he jugat tan totxo com ho havia fet últimament, o vés a saber per què.

Però també reconec que necessito unes quantes estirades d'orelles. Unes quantes jugades que se'm van escapar i que no se m'havien d'haver escapat, sobretot als finals de partida...

Així que ara començo a mirar les partides i hi poso els errors més grossos, o els que crec que necessiten una estirada més forta d'orelles. N'aniré posant, des d'avui, els dies laborables, fins que s'acabin les estirades d'orelles.

La primera posició, de la primera ronda. Les dues hem coronat dama i em toca jugar (amb negres).



Jugo Db1. Per què és dolenta? Què podia haver fet que fos millor?

3 comentaris:

Gerard ha dit...

A mi se m'acut DG2 i tot el que comporta, però no en sé gaire d'escacs...

Escaquejant ha dit...

Suposo que el problema és que les blanques guanyen el peó de c6 fent 2. Dc8+ Re7 3. Dc7+ Rf8 4. Dd6+ Rg7 5. Rxc6.

I, la jugada que més m'agrada és Dc5

Matgala ha dit...

Tant Dg2 com Dc5 són bones... El que va passar és que amb Db1 em deixo fer escac continu!!! Jo pensava que em podia amagar darrere els peons, però no...