diumenge, 16 de novembre del 2008

El problema de la setmana - tornem-hi amb els nombres primers!

Aquesta setmana un altre problema de jugar amb els números. Es tracta d'obtenir un nombre primer, fent servir només nombres primers, amb algunes restriccions:

- Hi ha d'haver com a mínim una multiplicació i una divisió (n'hi poden haver més)
- La resta d'operacions, només poden ser sumes i restes.
- Es poden posar tants parèntesis com es vulguin.
- No es pot repetir cap número primer (però el nombre obtingut no compta).

Guanyarà la proposta que aconsegueixi que la mitjana aritmètica de tots els nombres primers utilitzats per fer les operacions sigui mínima.

Per exemple, (7+3)*5/(41-31) = 5. I la mitjana, (7+3+5+41+31)/5 = 17.4

Repartiré 43 punts d'aquí a un parell de setmanes.

6 comentaris:

Alasanid ha dit...

Jo em quedo amb:

5*7/(2+3)=7

(5+7+2+3)/4= 4.25

Anònim ha dit...

ah, així si resulta que val que el mateix numero tamnbé surti al resultat, doncs:

(2+1)*5/3=5

(1+2+3+5)/4=2,75

Matgala ha dit...

Alasanid, molt bo, em sembla difícil de superar.

.clash, tenim un problema: l'1 no és primer!

Anònim ha dit...

Jo tinc:

(5*3+7)/2=11

Traient també el 4.25

Anònim ha dit...

ostres sí

Matgala ha dit...

Bé, doncs reparteixo els punts entre l'Alasanid i l'Escaquejant. 22 per cadascun?