diumenge, 15 de juliol del 2007

El problema de la setmana - llibres

Se m'està acabant la imaginació... Si algú té algun problema per proposar, per variar una miqueta, que me l'envii per mail.

Aquesta setmana torno amb les vocals i les consonants, a risc de trobar-me com la setmana passada amb algú que de seguida troba una solució immillorable. Es tracta de buscar el títol d'un llibre (o en versió original, o la seva traducció al català), que tingui com a mínim dues paraules i que tingui la proporció més gran de vocals o de consonants. Si el llibre té algun número al títol, com si no hi fos (i no compta per fer el mínim de les dues paraules).

15 punts per la millor solució, 12 per la segona, 9 per la tercera, 6 per la quarta, 3 per la cinquena.

Tancaré el problema el 28 de juliol.

13 comentaris:

Laia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Laia ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Laia ha dit...

Torno a ser jo! La iaia, de Peter Härtling : 83,3 %
Bon dia!

Matgala ha dit...

Molt bé, Laia, i benvinguda!

Em sembla que serà una mica difícil, de superar, aquest 83.3%.

Laia ha dit...

Sento l'embolic de dalt però és que havia posat el llibre Laia, de Salvador Espriu, però després vaig veure la norma de les dues paraules, jeje...

miquel ha dit...

Vist que no conec cap llibre que es digui El iaio, em decanto per les consonants i per Moby Dick, que trobo que fa aventura d'estiu i està molt bé. No em facis fer percentatges, Matgala, que ja coneixes les meves incapacitats matemàtiques.

Matgala ha dit...

Tranquil.la, Laia, cap problema!

pere, Moby Dick és un 75%. La y és una consonant, no?

Anna ha dit...

realment, "La iaia" aquesta és difícil de superar...

així doncs, vaig al 75% de consonants, com el Pere, amb "The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde". Diria que el títol ja va amb les abreviatures posades, però per si la Matgala no me l'accepta així, una de 75% amb vocals: "Adéu-Suau" (I.Clara-Simó).

Matgala ha dit...

Doncs 75% també per l'Anna. Molt bo el primer llibre que dius. És molt difícil, amb tantes paraules, que hi hagi un 75% de consonants, realment té mèrit!

Anònim ha dit...

Molt més humil, però:

The Lord of the Rings

Fa 70%...

Gerard ha dit...

Una altra d'humil (a l'ordre del dia):

Harry Potter and the Deathly Hallows

22/31 = 71%

Matgala ha dit...

Home, Enigmàlia, humil el percentatge (tot i que déu n'hi do), però el llibre és un gran llibre!

I què dir del setè Harry Potter, que jo encara no tinc...

Matgala ha dit...

Bé, doncs, la cosa queda:

Laia - La iaia - 83.3% - 15 punts
pere - Moby Dick - 75% - 12 punts
Anna - The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde - 75% - 12 punts
kpaixen - Harry Potter and the Deathly Hallows - 71% - 6 punts
Enigmàlia - The Lord of the Rings - 70% - 3 punts