dimarts, 26 d’octubre del 2004

Eclipsi total de Lluna la nit del 27 al 28 d'octubre

La nit del 27 al 28 d'octubre es produirà un eclipsi total de Lluna, que serà visible des d'Europa i Àfrica Occidental i des d'Amèrica. És important veure aquest eclipsi perquè serà la última oportunitat que tindrem de veure un eclipsi total de Lluna fins al març de 2007! Vés a saber on serem al març de 2007!

En aquests moments, quan m'he decidit a crear aquest blog, queden menys de dos dies per l'eclisi. Això vol dir que no em dóna massa temps per fer un escrit llarg. Espero que això no faci que els possibles lectors no tornin per la brevetat del missatge.

Si voleu més informació sobre l'eclipsi o si sempre us heu preguntat per què es produeixen els eclipsis, a la següent pàgina està tot molt ben explicat:

Total Lunar Eclipse: October 27-28, 2004

La pàgina és en anglès, però a hores d'ara, qui no enten l'anglès? A més, hi ha molts dibuixets explicatius.

Esperem que la nit del 27 al 28 el temps acompanyi i poguem veure l'únic eclipsi total de lluna que podrem veure en els pròxims 3 anys.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Va ser molt emocionant, oi?

Anònim ha dit...

Tot i que, malauradament, no el vaig arribar a veure :( [Si haig de ser sincer, no el vaig voler veure, em fa "pànic" la possible ceguesa]

CER ha dit...

3 d'octubre de 2007

Benvolgut anònim:

Jo tampoc vaig arribar a veure l'eclipsi perquè tenia 7 diòptries de miopia a cada ull, i vaig tenir el pressentiment de que "posava en perill" la meva vista (ara s'ha incrementat en 10, però).

Atentament,

CER